Friday, November 24, 2006

The Ascension of Scientific Biology / Do you believe in Meritocracy? --> Not anymore.

Exactly 147 years ago, this came into print.

My, how it had shaken up the world at that time.

A truly great man, and a truly great piece of work.

------------

Being brought up to believe in a system that promises a better life, only to realise that it wasn't (and isn't) the system thought to be.

The burden to succeed in a system can be exceedingly monstrous, especially when it's becoming apparent that the underpriviledged are going to start on more unequal grounds than ever.

Actually, the system seemed sound in the initial phase, but it probably has replicated a structure that smells of the system it had meant to replace and threatens its very foundation.

Is there a reset for the system?



词/曲/唱:吴克群 (《将军令》)

我知道对 有什么不对
我知道将军说的话不一定对
我知道对或错 我自己能分辨
请你安静点 请你安静点

我知道对 有什么不对
我知道外国的月亮没比较圆
我知道YO YO YO不是我的语言
请你安静点 请你安静点

我是个小兵 我绷紧了神经
在战场上拼命 在听谁在发司令
将军在威巡 方向分不清
提防人眼睛 他全都清楚

不同的肤色说不同的话语
相同的节奏有不同的旋律
自己的吻合要自己来说明
自己的舞台有我们自己

将军追流行 他全身都BULING BULING
学西方人念经 忘了自己现实贵姓
他们都CHECK OUT 想叫他GET DOWN
我是个小兵 却乐天知命

在你的世界学你说ABCD
在我的土地 对不起请说华语

我知道对 我们有种
我知道对 我们敢冲
我知道对 骄傲的龙

Signing off........ Deeply entrenched...........
RC

No comments:

Post a Comment