Sunday, October 07, 2007

愿刹那化永恒典雅

失去了愛情 擁有了寂寞
和無法拒絕傷痛的心
漫漫的長夜 感情的缺口
如何去承受
不是沒想過 要長久廝守
那一夜卻吻別了妳
直到我發現 就從此分手
才狠狠地哭泣

為什麼我們的愛情那麼多陰影
和彼此不斷猜疑的心
我們的過去都太過清晰
不是說忘記就能忘記
為什麼我們的愛情那麼多陰影
和彼此不斷猜疑的心
所有的記憶讓長夜更長
傷心的人更傷心


Simply too many things to do and too little time.

But I'm glad Friday nite was possible. HK cafe @ Katong Village, then ECP. And some early well-wishes too!

And Eric Moo concert just now was simply awesome! Well, the songs were anyway. Hearing the whole MAX Pavillion break into the Encore song - it was simply breathtaking. Machiam like he was teasing the thousands who came for 3+ hours just to hear them break into unison for the final number.

The definitive songs in life are those who remain there - at the back of your head - even when everything else has become dust.

很想給妳寫封信 告訴妳這裡的天氣
昨夜的那一場電影 還有我的心情
很想給妳寫封信 卻只是想想而已
我已經不能肯定 妳是不是還會關心

愛與不愛都需要勇氣 於是我們都選擇了逃避
愛與不愛都需要勇氣 於是我們都選擇了逃避

或許妳不相信我很滿意這樣的結局
或許妳不相信我沒有一絲的埋怨和悔意
雖然妳是我的最初
雖然妳是我的最終
雖然妳是我的唯一


Whence comest courage?

-------------------

Most crazy thing happened on Friday evening itself.

Rushing out a conference abstract.

Even though there's zero chance of me attending, I still hope it gets accepted - at least I'll get down to writing something!

-------------------

Da Capo II on 27 October 2007, Saturday, 5pm @ UCC Hall. Tickets at $10 and $8.

Read on Non-gapping in Mandarin; list of constraints on Singlish.

Organise JC class outing in a fortnight's time.

Reservist in early December.

Work less, work more.

And SING!

有一首歌轻轻唱过 在我们的年青岁月中
有一个梦静静流过 在我们的心中
或许时间带走一切 拥有过的季节
但我们会永远记得 那段曾在阳光下的日子

飞扬的青春 有泪水也有笑声
你我都相信 我们曾走过年青
飞扬的青春 点缀亮丽的缤纷
让成长的足迹走过自己

Signing off................ Those days, Brazen and Rash..............
RC

No comments:

Post a Comment